7 sposobów na relaks podczas choroby

Nikt nie lubi być chory, ale zdarzają się momenty, w których nic nie możemy na to poradzić. Szczególnie podczas zimy w Polsce. Aby ułatwić Ci pobyt w domu i dochodzenie do siebie, stworzyliśmy przewodnik dotyczący tego jak możesz się zrelaksować. A także odpocząć i pozwolić swojemu ciału na wyleczenie.

 

Obszerniej tym tematem zajęła się nasza autorka Klara Czerwińska. Opowie ona o korzyściach płynących z relaksu podczas choroby i w jaki sposób przyśpiesza to proces powrotu do zdrowia. Zanurz się w tym artykule, aby dowiedzieć się więcej. Informacje o autorce znajdziesz tutaj.

 

 

1. Zmień nastawienie

 

Pozytywne nastawienia, sprawia, że rzadziej chorujesz i musisz odwiedzać lekarza. Chcesz wiedzieć jak nie dać się chorobie? Szczęśliwi ludzie lepiej potrafią być szczęśliwi nawet podczas zwykłego przeziębienia, jak wynika z badań. Pozytywne nastawienie przynosi też mniej objawów przeziębienia.

 

Z drugiej strony, osoby z depresją są bardziej skłonne do narzekania na swoje objawy, niezależnie od tego, czy są one rzeczywiście chore, czy też nie. Dłużej zajmuje im wyjście z choroby, a także sprawia, że choroba częściej wraca.

2. Znajdź sobie rozrywkę

 

Znudziły ci się twoje ulubione formy rozrywki jak oglądanie filmów czy czytanie książek? Dlaczego nie zacząć czegoś nowego. Zarejestruj się w jednym z wielu polskich kasyno z bonusem za rejestrację. I rozpocznij swoją przygodę z kasyno online.

 

Znajduje się tam niezliczona ilość gier i slotów, co nie pozwoli ci się nudzić. Wypróbuj jak najwięcej możesz i wybierz swoje ulubione. Zapewni ci to wiele rozrywki i emocji podczas dochodzenia do pełni sił.

 

3. Spraw, by było Ci komfortowo

 

Musisz cały dzień spędzić w domu i jesteś chory? Kolejnym sposobem, aby czuć się lepiej podczas choroby jest sprawienie, żeby powrót do zdrowia był przyjemniejszy. Wyciągnij swój ulubiony koc z polskiej firmy i wybierz przyjemny film do oglądania. Zrób sobie popcorn i udaj się na seans z komfortu własnego salonu.

 

Pamiętaj, aby ubrać się w luźne i miękkie materiały, aby nic cię nie uwierało lub denerwowało. Ustaw na grzejniku wysoką temperaturę, abyś wypocił chorobę i ustaw nawilżacz powietrza dla lepszego oddychania. Choroba nie musi być taka straszna!

 

4. Pij ciepłe napoje

 

Napij się gorącego napoju. To pocieszające zwinąć się z kubkiem herbaty czy gorącej czekolady. Ponadto, badania pokazują, że ciepło może również łagodzić objawy przeziębienia, takie jak ból gardła i zmęczenie.

 

Spróbuj napić się bezkofeinowej herbaty ziołowej, wody z cytryną lub ciepłego bulionu. Nie tylko pomoże ci się czuć komfortowo.

 

5. Wypróbuj olejki eteryczne

 

Niektóre olejki eteryczne mogą łagodzić objawy kaszlu lub przeziębienia, łagodzą ból gardła, zwalczają bakterie i zmniejszają stan zapalny. Środowisko medyczne ma tendencję do postrzegania olejków eterycznych raczej jako uzupełniającej terapii alternatywnej niż jako leczenia medycznego.

 

Olejki te należy stosować ostrożnie, ponieważ nie ma zatwierdzonych wytycznych dotyczących dawkowania lub mocy.

 

6. Popraw sobie nastrój ulubionym jedzeniem

 

Zjedz rosół, który jest popularnym polskim „lekiem” przyspieszającym powrót do zdrowia. Mama miała rację. To podstawa podczas choroby i naprawdę może sprawić, że poczujesz się lepiej. Badania pokazują, że rosół może uspokoić stan zapalny w twoim organizmie. Może to złagodzić niektóre objawy, takie jak bóle i duszność.

 

Co więcej, ten posiłek ma również płyny i kalorie, które dodadzą twojemu ciału energii. Pamiętaj też o postawienie na ulubione potrawy, które poprawią ci humor i napełnią twój brzuch.

 

 

7. Postaw na sen

 

Idź do łóżka. To niezbędna rzecz do zrobienia, gdy jesteś chory. Drzemka na kanapie pomaga, ale nie pozostawaj na nogach i nie oglądaj telewizji do późna. Zbyt mała ilość snu osłabia układ odpornościowy, utrudniając walkę z zarazkami. Idź do łóżka wcześnie, a w ciągu dnia rób drzemki. Szczególnie, że pogoda w Polsce im sprzyja.

 

Czy twoje objawy nie pozwalają ci zasnąć w nocy? Spróbuj użyć dodatkowej poduszki, aby podnieść głowę. Może to zmniejszyć ciśnienie w zatokach i pomóc w oddychaniu. Świetnym pomysłem jest też używanie kropli miętowych na poduszce, jako że udrażniają one nos.

 

Podsumowanie

 

Choroba nie musi być spędzona pod kołdrą z chusteczkami obok. Możesz zadbać o siebie robiąc miłe rzeczy dla siebie samego. Próbując naprawić swój nastrój i zdrowie. Szybkiego powrotu do zdrowia!